Les accéléromètres de STMicroelectronics suivent l’activité des objets et des personnes avant d’en rendre compte à la solution Sense Mother

Cette application primée1 de gestion de l’Internet des objets s’appuie sur l’accéléromètre de pointe de ST
Genève /

Les capteurs MEMS de ST, fournisseur unique de solutions MEMS3, sont utilisés dans de nombreux produits grand public intelligents dont ils pilotent l’interface à détection de mouvements. ST détient une position de leader dans les plus grands systèmes d’exploitation mobiles.

Rafi Haladjian, fondateur et CEO de Sen.se, a déclaré : « Cette nouvelle génération de capteurs intelligents polyvalents démontre comment Sen.se peut aider les secteurs industriels traditionnels à imaginer, expérimenter et fabriquer facilement de nouveaux produits intégrant de nouveaux services numériques. »
« Les capteurs de mouvement de ST sont des dispositifs extrêmement sensibles, fiables et économes en énergie, et se trouvent au cœur d’un écosystème d’appareils connectés en plein essor. Avec la solution Mother de Sen.se, ils permettent d’activer une application innovante et primée, conçue pour améliorer notre vie quotidienne », a ajouté Fabio Pasolini, directeur général de la division Motion MEMS de STMicroelectronics.

Cliquer ici pour obtenir une photo haute définition

About STMicroelectronics
ST is a global leader in the semiconductor market serving customers across the spectrum of sense and power and automotive products and embedded processing solutions. From energy management and savings to trust and data security, from healthcare and wellness to smart consumer devices, in the home, car and office, at work and at play, ST is found everywhere microelectronics make a positive and innovative contribution to people's life. By getting more from technology to get more from life, ST stands for life.augmented.

In 2013, the Company’s net revenues were $8.08 billion. Further information on ST can be found at www.st.com.

sen.se logoAbout Sen.se
Sen.se was founded in 2010 by rafi Haladjian and Franck Biehler. rafi Haladjian co-founded Violet in 2003, creators of Nabaztag – the first connected rabbit and first Smart Object. Sen.se develops a new generation of Smart Objects, such as Mother & the Motion Cookies, destined to blend elegantly and unobtrusively into the lives of users while collecting meaningful data, continuously and over long periods of time. Sen.se creates and operates a platform with the capacity to collect huge amounts of data in real time from any source, more specifically from Smart Objects. In addition to marketing Mother & the Motion Cookies to consumers, Sen.se is also working on the development of products for the business-to-business market. Sen.se is headquarted in Paris, France. For more information go to https://sen.se/.

For Press Information Contact:
Sen.se
USA / Canada: Karen Pineman

+1 917-453-6887 / USMedia@sen.se
Rest of the world: Jean-François Kitten
+33 6 11 29 30 28 / jfk@sen.se

1Sen.se, creator of the Mother family of connected devices, has been named CES Innovations 2014  Design and Engineering Innovation Award Honoree in the “Technology for a better world” category and has been awarded by Engadget with the Best of CES 2014 awards.
2Source: Consumer and Mobile MEMS Market Tracker H1 2013.
3ST offers a comprehensive portfolio of micro-machined accelerometers, gyroscopes, pressure sensors, magnetic sensors, and microphones and has the capability to integrate these in multi-sensor combos with on-board signal processing, control functions, sensor-fusion algorithms, and wireless connectivity.